Partner serwisu
Biznes i przemysł

Maersk Air Cargo odebrały pierwszego boeinga B777F

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

W ostatnich dniach Boeing poinformował, że dostarczył pierwszego z dwóch B777 Freighter dla Maersk Air Cargo (MAC, dawne Star Air), które to stały się najnowszym operatorem największego na świecie dwusilnikowego frachtowca. B777F umożliwi duńskiej linii zwiększenie przepustowości, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na cargo lotnicze na całym świecie.

Pierwszy boeing 777F firmy Maersk wylądował na jej macierzystym lotnisku w Billund w minioną sobotę (13 lipca). B777F numer jeden dla przewoźnika, to samolot o rejestracji OY-MAC i numerach seryjnych MSN 67867 / LN 1768 napędzany przez dwa silniki Generał Electric GE90. Maszyna ma zasięg ponad 9200 km i na pokład może zabrać 102 tony ładunku, dzięki czemu Maersk Air Cargo może mieć mniej międzylądowań i obniżyć opłaty za dodatkowe lądowania na trasach dalekodystansowych. Dwusilnikowy boeing B777F jest o około 20-30 proc. bardziej wydajny i emituje ponad 15-20 proc. mniej CO2 niż np. MD-11F/B767F. Ponadto B777F spełnia surowe wymagania w zakresie ochrony przed hałasem określone w załączniku 16 ICAO, tom I, rozdział 14.

Jako ciekawostkę warto dodać, że samolot posiada taką samą rejestrację jaką przed laty miał jeden z boeingów B737-500 Maersk Air, którego linia użytkowała w latach 1990 - 2003.

- Cieszymy się, że możemy odebrać tę ważną dostawę i ulepszyć naszą flotę o dwa największe i najbardziej niezawodne frachtowce dostępne na rynku. Tym krokiem wkraczamy do pierwszej ligi lotnictwa towarowego. B777F może przewieźć ponad dwukrotnie więcej ładunku podczas każdego lotu w porównaniu do naszych 767F, a dzięki silnikom GE90 jest to najbardziej paliwooszczędny samolot na świecie - Lars Jordahn, szef Maersk Air Cargo.

Jak podkreśla firma, klienci Maersk w Chinach i Europie skorzystają na zwiększonej przepustowości i wydajności dzięki wprowadzeniu dwóch B777F. Oba zostaną wdrożone na istniejącej trasie Maersk Europa-Chiny z początkowo trzema lotami tygodniowo, a następnie zwiększeniem ich do sześciu rejsów tygodniowo. Oprócz większej przepustowości na bezpośrednich trasach, samoloty B777F zapewnią krótszy czas tranzytu, a także krótszy czas obsługi i wyższą jakość w miejscu wylotu i przeznaczenia.

Maersk Air Cargo i flota

Maersk Air Cargo został założony przez A.P. Moller - Maersk (Maersk) w 1987 r. Do 2022 r. linia występowała pod nazwą handlową Star Air. Flota składa się obecnie z 21 boeingów: 10 B767-200F, 10 B767-300F oraz jednego B777F. Samoloty w barwach Maerska i jeszcze Star Air wykonują loty w imieniu United Parcel Service i DHL Express, głównie z lotnisk w Kolonii i Lipsku. Przewoźnik oczekuje na dostawę jednego boeinga B777F.

B777F

Boeing 777F Freighter jest obecnie najlepiej sprzedającym się frachtowcem Boeinga. Klienci z całego świata zamówili 321 B777F z programu samolotów ogłoszonego w 2005 r., w tym rekordowe zamówionych 45 samolotów w 2018 r. , z czego 267 zostało już dostarczonych. Boeing, lider na rynku samolotów towarowych, zapewnia ponad 90 proc. wyspecjalizowanej zdolności przewozowej frachtowców na całym świecie, w tym m.in. nowe maszyny i możliwość przebudowy na frachtowce samolotów pasażerskich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Arabia Saudyjska zamówiła kolejne airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

Arabia Saudyjska zamówiła kolejne airbusy A330 MRTT

Piotr Bożyk 14 lipca 2024

Mitsubishi składa wniosek o likwidację spółki tworzącej samoloty SpaceJet

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ani Airbus, ani Boeing. Najchętniej zamawiano samoloty COMAC

Biznes i przemysł

Ani Airbus, ani Boeing. Najchętniej zamawiano samoloty COMAC

Tomasz Śniedziewski 12 lipca 2024

Berlin: Dwucyfrowe wzrosty w czerwcu i prawie 12 mln pasażerów w 2024

Infrastruktura i lotniska

Rewolucja? Duński gigant wchodzi na rynek cargo lotniczego z Maersk Air Cargo

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Arabia Saudyjska zamówiła kolejne airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

Arabia Saudyjska zamówiła kolejne airbusy A330 MRTT

Piotr Bożyk 14 lipca 2024

Mitsubishi składa wniosek o likwidację spółki tworzącej samoloty SpaceJet

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ani Airbus, ani Boeing. Najchętniej zamawiano samoloty COMAC

Biznes i przemysł

Ani Airbus, ani Boeing. Najchętniej zamawiano samoloty COMAC

Tomasz Śniedziewski 12 lipca 2024

Berlin: Dwucyfrowe wzrosty w czerwcu i prawie 12 mln pasażerów w 2024

Infrastruktura i lotniska

Rewolucja? Duński gigant wchodzi na rynek cargo lotniczego z Maersk Air Cargo

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5